Pipedrive kokemuksia ja arvostelu
Alkujaan CRM-järjestelmä on ollut lähinnä paikka asiakkaiden yhteystiedoille, mutta nykyään CRM-järjestelmä on paljon parempi työkalu asiakkaiden hallintaan ja saamiseen sekä heidän kanssaan vuorovaikuttamiseen, esimerkiksi viesteillä. Pipedrive esimerkiksi tunnistaa myyntimahdollisuuksia, ja sen avulla voi hallinnoida, mihin käytät markkinointirahasi.
Parhaimmillaan CRM-järjestelmän, kutan Pipedriven käyttö vaikuttaa koko asiakaspolkuu. Sen avulla löydät uusia liidejä ja onnistut tekemään näistä asiakkaita sekä lopulta pitämään heidät tyytyväisinä.
Pipedriven kaltainen CRM-järjestelmä voidaan integroida keskustelemaan myös muiden yrityksessä käytössä olevien järjestelmien ja sovellusten, kuten laskutus-, kirjanpito- tai kyselytyökalut. Näiden avulla yritys pystyy luomaan 360 asteen näkymän asiakkaaseensa. Seuraavaksi esittlemme Pipedrive kokemuksia ja meidän arvostelun siitä.
Mikä on Pipedrive?
Pipedrive on sopimuslähtöinen asiakkuuksien hallinnan CRM-järjestelmä, joka toimii myös tilinhallintatyökaluna ja pystyy avustamaan markkinoinnissa ja koko myyntiprosessissa sekä asiakkaiden tyytyväisenä pitämisessä. Pipedriven ennakoiva ohjelma seuraa ja järjestää automaattisesti puhelut ja sähköpostit sekä synkronoi aikataulut eri laitteiden välillä. Yksi ominaisuus, joka saattaa olla erityisen houkutteleva useimmille pienille ja keskisuurille yrityksille on Pipedriven kyky visualisoida myyntiprosessi alusta loppuun. Tämä voi parantaa tehokkuutta ja välttää paljon arvailuja ryhmien sisällä.
Pipedrive on myyntiin keskittyvä CRM, joka on erittäin houkutteleva vaihtoehto helppokäyttöisyytensä sekä erilaisten työkalujen ja integraatioidensa vuoksi. Sähköpostin 1 000 nimen raja ja tehokkaampien markkinoinnin automaatioominaisuuksien puute jättävät sen joidenkin CRM-järjestelmä kilpailijoiden taakse.
On olemassa muita työkaluja, jotka tarjoavat samanlaisia ominaisuusjoukkoja jopa halvemmalla kuin Pipedriven CRM, joka alkaa 12,50 dollarista käyttäjää kohti kuukaudessa. Juuri se pitää sen nykyisten Editors’ Choice -voittajien Zoho CRM:n ja Salesforce Sales Cloud Lightning Professionalin takana. Silti tämä on hyvän näköinen työkalu, joka oli mielestämme helppo asentaa ja käyttää. Joten jos siinä on organisaatiosi tarvitsemat ominaisuudet, Pipedrive on hyvä valinta. Se on myös laajentanut tarjontaansa erityisesti suurille yrityksille.
Miksi ottaa käyttöön Pipedrive?
Pipedriven suoraviivainen käyttöliittymä on helppo ottaa käyttöön nopeasti, mikä on paljon arvokasta verrattuna siihen, että jotkin työkalut vaativat aikaa ja kustannuksia koulutukseen ja käyttöönottoon.
Pienemmät yritykset ja CRM-tehtävissä olevat yrittäjät ovat tervetulleita sen helppokäyttöisyyteen.
Pipedrive parhaat ominaisuudet
Pipedrivilla on paljon hyviä ominaisuuksia, mikä tekee siitä hyvän etenkin keskikokoisille ja pienille yrityksille. Esittelemme näitä ominaisuuksia seuraavaksi.
1. Simppeli käyttöliittymä
Pipedriven käyttöliittymä on suoraviivainen ja helposti ymmärrettävä. Muotoilu on yksinkertainen ja minimalistinen ulkoasu on selkeä. Verrattuna muihin CRM:iin ja niiden loputtomiin mukautusvaihtoehtoihin, Pipedrive CRM tuntuu hämmästyttävän ammattimaiselta, vaikka se tuntuu vähemmän dynaamiselta ja reagoivalta.
Kuten nimestä voi päätellä, Pipedrive CRM:n ensisijainen tehtävä on tarjota visuaalinen selkeys myynnin saamiseksi. Kun kirjaudut sisään ensimmäisen kerran, Pipedrive CRM aloittaa sinut tavallisella näkymän mukauttamisella. Monet yritykset voivat heti aloittaa ideoidensa ja nykyisten tarjoustensa syöttämisen tänne, mutta jos sinun on muutettava näkymääsi tai luotava aivan uusi, voit tehdä sen helposti asetuksissa. Näkymääsi voidaan muokata voimakkaasti elämäsi helpottamiseksi. Kun teet oikeita säätöjä asetuksissasi, voit siirtää tarjouksia koko prosessissa vain napsauttamalla ja vetämällä.
Pipedrive tarjoaa useita ominaisuuksia, jotka auttavat yrityksiä järjestämään kontaktejaan, työryhmiään ja viestejään. Esimerkiksi yhteydenottoaikajanat auttavat myyntiedustajia näkemään, keneen heidän tulisi ottaa yhteyttä seuraavaksi ja milloin tehdä seurantaa, esimerkiksi sähköpostimarkkinoinnissa. Smart Contact Data -ominaisuus hakee julkisia tietoja kontakteistasi, jotta saat täydellisen kuvan mahdollisista, liideistä ja nykyisistä asiakkaista. Ohjelmisto voi myös tunnistaa ja yhdistää päällekkäisiä yhteystietoja, joten sinulla on vain yksi myyntiedustaja, joka työskentelee liidin kanssa.
Ohjelmisto tarjoaa edistyneitä käyttöoikeuksia rajoittaakseen sitä, mitä käyttäjät voivat tarkastella ja muokata. Järjestelmänvalvojat voivat myös jakaa myyntiosastonsa tiimeihin, seurata heidän onnistumisiaan ja epäonnistumisiaan ja luoda mukautettuja tiimitavoitteita.
Kun saat asetukset oikein, sopimuksen luominen Pipedrive CRM:ssä on yhtä helppoa kuin napsauttamalla tarjoukset-sivun yläosassa olevaa Lisää sopimus -painiketta. Kun olet syöttänyt kaikki tiedot, uusi sopimuksesi näkyy valmisteilla muiden kanssa. Mitä tulee muihin CRM-alustoihin, Pipedrive CRM ei ole niin muokattavissa kuin esimekiksi Zoho CRM, mutta se on yhtä helppokäyttöinen.
2. Sähköpostiohjelmisto
Sähköposti-välilehti auttaa myös sinua seuraamaan tärkeitä sähköposteja, jos käytät sähköpostin edelleenlähetystä.
Pipedrive CRM:ssä on täydellinen sähköpostin ja kalenterin synkronointi Googlen, Microsoft Officen ja iCloudin kanssa, joten sinun ei tarvitse vaihtaa edestakaisin sen ja postilaatikon välillä.
Kaikki tiettyyn sopimukseen tai yhteyshenkilöön liittyvät sähköpostit ovat nähtävissä Pipedriven yhteystiedoissa. Kaikki Gmailista tai Outlookista lähettämäsi sähköpostit kirjautuvat myös automaattisesti Pipedrive CRM:ään liitettynä valitsemaasi yhteystietoon tai sopimukseen.
Voit yhdistää sähköpostit myös niihin liittyviin tarjouksiin ja havaita nopeasti niiden rahallisen arvon.
Pipedrive tarjoaa kirjaston sähköpostimalleja ja työkalun, jolla käyttäjät voivat rakentaa omia. Sähköpostin allekirjoitukset voivat sisältää kuvia, linkkejä, RTF-tekstiä ja muita suunnitteluelementtejä. Mallit voivat myös täyttää kentät automaattisesti asiakastiedoilla, ja Gold- ja Platinum-käyttäjät voivat lähettää sähköposteja jopa 100 käyttäjälle kerrallaan.
3. Raportointi ja kolmannen osapuolen integroinnit
Pipedrive CRM integroituu moniin suuriin tuottavuustyökaluihin, kuten Google G Suite, Google Maps, MailChimp ja moniin muihin. Pipedrive antaa sinulle edelleenlähetysosoitteen, jotta voit tallentaa asiaankuuluvat sähköpostisi ja jakaa ne tiimin kanssa.
Jotta voit kattaa kaikki yrityksesi osa-alueet, sinun on todennäköisesti hyödynnettävä joitain näistä integroinneista
Voit käyttää liikkeellä ollessasi Pipedrive CRM:ään Android- ja iPhone-sovellusten avulla. Verkkoversion tavoin myös mobiilisovellukset ovat yksinkertaisia ja helppokäyttöisiä. Ja Androidissa ohjelmisto integroituu Google Assistantin kanssa äänikomentoja varten.
Molemmilla mobiilialustoilla voit nähdä nopeasti tarjoukset, toimintasi ja yhteystietosi tai käyttää hakutoimintoa tärkeiden tietojen löytämiseen. Pipedrive CRM:ssä on myös useita mobiilisovellusten tuottavuutta parantavia ominaisuuksia. Näitä ovat puhelujen seurantaominaisuudet puheluiden kirjaamiseen, muistiinpanojen tekemiseen, linkittämiseen molempiin sopimuksiin ja seurantatoimintojen ajoittamiseen.
Raportoinnin osalta Live Dashboard tarjoaa sinulle katsauksen tarjousten tilaan uutuuden, henkilön, toiminnan, voiton ja tappion mukaan. Tilastot-välilehdeltä löydät raportit, jotka kattavat tietyn käyttäjän tai koko yrityksen. Kuten muutkin Pipedrive CRM:n käyttöliittymät, raportit ovat visuaalisesti houkuttelevia ja helppoja ymmärtää.
4. Muokattava Lead Generation Chatbot
Uusi Pipedrive on Leadbooster, liidien luontityökalu, jossa on mukautettava chatbot, jonka yritykset voivat lisätä verkkosivustoilleen. Voit määrittää esiohjelmoituja kysymyksiä uusien liidien keräämiseksi.
Ohjelmisto sisältää myös työnkulun automatisoinnin, joka standardoi ja automatisoi toistuvia tehtäviä ja säästää aikaa sekä varoittaa työntekijöitä, jos he ovat jättäneet väliin jonkin prosessin vaiheen.
Pipedriven CRM:n avulla voit nopeasti siirtää yhteystietoja liukuhihnan vaiheesta toiseen vetämällä ja pudottamalla. Tämän seurauksena liidien hallinta on yksinkertaista.
Pipedrive hinta
Mitä tulee hinnoitteluun, Pipedrive CRM pitää sen yksinkertaisena kolmella tasolla.
Essential-taso maksaa 12,50 dollaria käyttäjää kohti kuukaudessa, laskutetaan vuosittain (tai 15 dollaria kuukausittain). Se sisältää älykkään sähköpostin, 2 gigatavua (Gt) tallennustilaa käyttäjää kohden, täydellisen myynninhallinnan rajoittamattomille käyttäjille, alkuperäiset integraatiot ja sovellusrajapinnan (API) pääsyn sekä tuen chatin, sähköpostin ja puhelimen kautta. Mitä tulee lähtötason suunnitelmaan, Pipedrive CRM Silver antaa sinulle paljon.
Edistynyt taso (24,90 dollaria käyttäjää kohti kuukaudessa tai 29 dollaria kuukaudessa) lisää kaksisuuntaisen täyden sähköpostin synkronoinnin ja lisää tallennustilan 5 Gt käyttäjää kohti.
Enterprise-taso (49,90 dollaria käyttäjää kohden kuukaudessa tai 59 dollaria kuukaudessa) antaa yrityksille 100 Gt tallennustilaa käyttäjää kohti ja erillisen hosting-palvelun. Jokaisella tasolla Pipedrive antaa yrityksille kaksi ensimmäistä kuukautta ilmaiseksi, jos maksat vuosittain, toisin kuin kuukausittain.
Voit aloittaa 14 päivän ilmaisen kokeilujakson Pipedriven kotisivulta, eikä sinulta kysytä laskutustietoja ennen kuin se päättyy tai jos päätät kokeilla uutta LeadBooster chatbotin rakennustoimintoa. Sen jälkeen Pipedrive CRM säilyttää tietosi kaksi kuukautta; Jos et tee tilausta tämän ajan kuluessa, tietosi poistetaan.
Pipedrive kokemuksia
Seuraavaksi esittelemme luotettavia kokemuksia Trustpilotista. Positiivisia Pipedrive kokemuksia löytyy paljon.
“Pipedrive ei ole vain ollut käyttäjäystävällisin kokemus, vaan heidän asiakaspalvelunsa on huippuluokkaa! Pystyimme saamaan henkilökohtaista tukea zoomausistunnon kautta esittelyä varten, ja kaikkiin kysymyksiimme on vastattu samana päivänä verkossa. Suosittelen!“
“Yrityksemme ei ole koskaan käyttänyt CRM:ää ennen kuin jokin tutkimus törmäsi Pipedriveen. Sitä on helppo käyttää ja ymmärtää, että koko myyntitiimini useissa yrityksissä on alkanut käyttää sitä. Johtoryhmä on erittäin vaikuttunut, ja käytämme kojelautaa seurataksemme uusia liidejä ja potentiaalisia asiakkaita. Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen ohjelmistoon, se on lisännyt myyntitiimimme tehokkuutta huomattavasti.“
“Pipedrive on erittäin tehokas CRM-työkalu. Valitettavasti kaipaan kahta ominaisuutta asiakirjojen hallintaan paremmin.
- esitysten/laskentataulukoiden integrointi OneDriven kautta. Toiminnon antaa GoogleDrive, vain ominaisuus puuttuu, kuten OneDrivesta sanottiin, joten SmartDocs on valitettavasti rajoitettu.
- Valitettavasti kansioita ei voi luoda Tiedostot/Asiakirjat-välilehdelle. Siten työkalu muuttuu nopeasti hämmentäväksi.
Muuten annan selkeän suosituksen Pipedrivelle.“
Pipedrive kokemuksia ja arvostelu yhteenveto
Pipedrive CRM on sekä kohtuuhintainen että yksi yksinkertaisimmista saatavilla olevista CRM-palveluista. Saat sen käyttöön nopeasti. Yksinkertaisen käyttöliittymän ansiosta voit käyttää vähemmän aikaa ohjelmiston parissa työskentelemiseen ja opettelemiseen, vaan enemmän aikaa seuraavan myyntiesi tekemiseen.
Plussat
- Vedä ja pudota -sopimusputket
- Mukautettava raportointihallintapaneeli
- Tukee työnkulkuautomaatiota
- Yksinkertainen
- Helppo ymmärtää
- Helppo oppia käyttämään
Miinukset
- Hintaan nähden rajoitettu toiminnallisuus
- Uusien liidien ja yhteystietojen luetteloita ei eroteta
Kirjoittaja
Olen verkkoliiketoiminnasta kiinnostunut "nörtti", joka kokeilee kaikkia uusia liiketoimintamalleja netissä. Tämän innoittamana perustin tämän blogin, johon luon vertailuja eri ohjelmista ja oppaita toiminnan aloittamiseen.