CRM-järjestelmä vertailu – 4+ parasta

crm-järjestelmä

Löydä paras CRM-järjestelmä liidien hallintaan ja markkinoinnin automatisointitarpeisiisi

Parhaat CRM-järjestelmät integroituvat lähes kaikkiin liiketoimintasi osa-alueisiin, mikä auttaa sinua seuraamaan asiakassuhteita, selkeyttämään prosesseja ja lisäämään myyntiä.

CRM-järjestelmä toimii alustana asiakkaiden tai mahdollisten yhteystietojen tallentamiseen. CRM-järjestelmällä voi seurata useita myyntisuppiloita, optimoida työnkulun hallintaa, kirjata asiakasviestintää sekä se mahdollistaa myynnin ja markkinoinnin suorituskyvyn analysoinnin.

Tässä artikkelissa esittelemme CRM-järjestelmän tärkeimmät ominaisuudet ja edut sekä vertailemme markkinoiden parhaat ratkaisut kaikille liiketoimintoille. Etsitpä sitten parasta CRM-järjestelmää pienyritykselle tai suurella löydät sen täältä.

  • Best Value

    1. Monday.com

    • Paras työnkulun kehittämiseen
    • Ilmainen kokeilujakso
    • Paras CRM-järjestelmä
  • 2. Pipedrive

    • Suomen kielinen
    • Paras myynnin kasvattamiseen
    • Ilmainen kokeilujakso
  • 3. Keap

    • Tehostaa myyntiä
    • Ilmainen kokeilujakso
    • Paras markkinointiin

Mitä huomioida CRM-järjestelmässä?

Jokaisen CRM-järjestelmän painopiste vaihtelee projektinhallintatyökaluista markkinoinnin automaatioon ja liidien luomiseen. Kannattaa siis miettiä mihin tarkoitukseen teidän CRM-järjestelmä on tulossa.

CRM-järjestelmä tarjoaa sinulle erilaisia työkaluja, jotka auttavat sinua saamaan uutta liiketoimintaa tai kasvattamaan entistä. Näitä ovat automaattiset työnseuranta, sähköpostimallit ja kampanjat sekä tehokkuusraportointi.

Mitä ominaisuuksia CRM-järjestelmässä siis on?

CRM auttaa sinua hallitsemaan asiakassuhteitasi, liiketoimintamahdollisuuksia, tekemään sopimuksia ja lisäämään sisäisten prosessien tuottavuutta sekä tehokkuutta. Käytännössä sen avulla voit tehdä seuraavat asiat:

  • Tallenna tietoja yhteystiedoistasi, mukaan lukien nimet, työnimikkeet, sähköpostit ja puhelinnumerot. Tämä luo tiedon saamisen mahdolliseksi kaikille työntekijöillä. Mikään asiakas ei ole siis enää yhden työntekijän varassa.
  • Määritä ja seuraa myyntitiimien saamia tuloksia reealiajassa, kuten seurantasähköpostien lähettämistä, liiketoimintaehdotusten kirjoittamista ja laskujen seurantaa.
  • Analysoi ja paranna myynnin ja markkinoinnin tehokkuutta luomalla mukautettuja raportteja, ennakoimalla tulevaa liikevaihtoa ja kehittämällä myynnin eri osa-alueita.

Monet CRM-järjestelmät, kuten yllä oleva Salesforce, tarjoavat työpöytä- ja mobiilisovelluksia.
Ilman CRM-työkalua tekisit merkittävää manuaalista työtä kontaktien tallentamiseen, seurantaan ja vuorovaikutukseen heidän kanssaan. CRM siis nopeuttaa erilaisia perinteisiä prosesseja. Pystyt siis tiimisi kanssa keskittymään pelkkään myyntiin ja sen kehittämiseen.

Monet CRM-ratkaisut voidaan integroida muihin ohjelmistoihin, mukaan lukien Microsoft 365, Google Workspace, Slack, Mailchimp ja business intelligence -ohjelmat, kuten Microsoft Power BI.

CRM-tietokannan täyttäminen muualta peräisin olevilla asiakastiedoilla on yleensä helppoa. Useimmat palveluntarjoajat sallivat tuonnin laskentataulukoista tai yhteyssovelluksista, kuten Google-yhteystiedoista.

Mikä on paras CRM-järjestelmä?

Käytettyämme useita erilaisia CRM-järjestelmiä useissa yrityksissä ja tilanteissa sekä testannut sekä pienyritysten CRM:itä että isojen yritysten CRM-järjestelmiä.

Testimme voittajaksi paljastui kuitenkin Monday.com CRM-järjestelmä. Siinä yhdistyy parhaat ominaisuudet ja hinta. Työnkulun edistäminen oli erittäin suuressa roolissa tässä järjestelmässä.


1. Monday.com

Paras CRM-järjestelmä työnkulun edistämiseen.

Työnkulun kehittämiseen


Haluatko saada käsiisi parhaan CRM:n kaikkeen?

Mukautetut myyntiputket, jotka on luotu omien teknisten tietojen perusteella, kyky määrittää työnkulkuja ja saada kaikki irti tiedoistasi ja monia muita toimintoja.

Mihin sopii: Työnkulun parantamiseen ja myymiseen
Hinta: 0€/kuukausi – 16€/kuukausi

Monday.com antaa sinun kehittää työnkulkuasi seurataksesi kaikkia myyntisyklin näkökohtia liidien luomisesta myynnin jälkeiseen ylläpitoon.

Jos haluat räätälöidä jotain myyntiputkeasi, työnkulkuasi tai asiakastietoihisi liittyvää, Monday.com on paras vaihtoehto.

Täydellinen kuva asiakkaistasi ja myyntitiedoistasi on saatavilla Monday.com-sivustolla, ja se on erinomainen valinta yrityksille, jotka haluavat seurata myyntiprosessiaan tarkasti.

Lisäksi voit visualisoida kaiken yhdellä silmäyksellä Monday.com-hallintapaneelin avulla, jolloin voit helposti havaita mahdolliset pullonkaulat tai ongelmat myyntisyklissäsi.

Parhaat ominaisuudet Monday.com

monday.com-ominaisuudet
  • Näe kaikki valmiina edessäsi, jotta voit nopeasti havaita mahdolliset ongelmat myyntisyklissäsi
  • Helposti muokattavissa
  • Erinomainen yrityksille, jotka haluavat seurata myyntiään ja suorituskykyään
  • Mobiilisovellus
  • Integroi Monday.com muiden käyttämiesi sovellusten ja työkalujen kanssa

Hinta

Monday-hinta

Ilmaisen 14 päivän kokeilujakson avulla voit tutustua kaikkiin Monday.comin ominaisuuksiin ja nähdä, sopivatko ne yrityksellesi.

Sen jälkeen maksetut versiot ovat seuraavat (vähintään kolmen hengen yritykselle:

Yksilö: 0€ ilmaiseksi ikuisesti
Perus: 8€ henkilö/kk
Vakio: 10€ henkilö/kk
Pro: 16€ henkilö/kk
Yritys: Ota yhteyttä heihin mukautetun suunnitelman saamiseksi


2. Pipedrive

Pipedrive on paras CRM-järjestelmä, jonka olemme testanneet. Suomen kieliset sivut.

Paras myynnin kasvattamiseen


Tekoäly tehostaa toistuvia tehtäviä ja hallitsee liidejä ja myyntiä, joten Pipedrive on järjestelmä, joka on suunniteltu juuri koville myyjille.

Heidän asiakaspalvelunsa on myös huippuluokkaa. Onnistuimme saamaan aina apua saman päivän sisällä kaikkiin teknisiin ongelmiimme.

Kaiken kaikkiaa Pipedriven CRM-järjestelmä sopii kaikille yrityksille. Niin pienille kuin suuremmillekkin. Se sopii parhaitan myynnin kasvattamiseen.

Mihin sopii: Myynnin kasvattamiseen
Hinta: 14,9€/kuukausi – 99€/kuukausi

Pipedrive on myyntiin keskittyvä CRM-järjestelmä, joka käyttää tekoälyä automatisoimaan toistuvia tehtäviä sekä hallitsemaan liidejä sekä myyntiä. Heillä on tällä hetkellä yli 90 000 asiakasta, ja heidän alustansa kautta on kulkenut yli 24 miljardia dollaria sopimuksia. He siis tietävät mitä tekevät.

Parhaat ominaisuudet

pipedrive-ominaisuudet
  • Leadien hallinta – Seuraa liidejäsi ja myyntiä lomakkeista, chatboteista ja muista analytiikasta 24/7
  • Visuaaliset myyntisuppilot – Voit järjestää myyntisi rakenteen ja luoda mukautettuja vaiheita myynnin saamiseksi edustajan tai tiimin jäsenen toimesta.
  • Viestintäseuranta – Täydellinen yhteystietohistoria seuraa puheluita, sähköposteja, chatteja ja paljon muuta ja Pipedrive antaa sinun määrittää aikataulusi reaaliajassa.
  • Mobiilisovellukset – Voit käyttää Pipedriveä mobiililaitteellasi ja integroida älypuhelimesi muihin myyntisovelluksiin myynnin lisäämiseksi.

Käyttökokemus

Pipedrive on myös loistava alusta käyttökokemuksen kannalta. Se on saanut paljon positiivista palautetta sen selkeydestä ja ymmärrättävyydestä.

Yksinkertaisista monimutkaisiin käyttöliittymiin voit saada niin paljon tai vähän tietoa kuin haluat. Kaikki riippuu sinusta.

Katso aloitettuja tarjouksiasi, menetettyjä sopimuksia, toimintaa ja jopa sitä, kuinka paljon tuloja olet tuottanut, kaikki yhdessä paikassa nopeasti saatavilla.

Helposti ymmärrettävän vasemmanpuoleisen valikon avulla voit myös tarkastella erilaisia raportteja, jotka näyttävät kuinka myyntisi edistyy.

Pipedrive kokemuksia

Pipedrive on saanut paljon hyviä kokemuksia sekä arvostelu ympäri maailmaa. Pipedriven hyvät integraatiot ovat auttaneet yrityksiä automatisoimaan erilaisia myynnin prosesseja. Tämän luonut yrityksille enemmän aikaa keskittyä oleelliseen eli myynnin tehostamiseen ja liikevaihdon kasvattamiseen.

Pipedrive luo myynnistä myös helppokäyttöisiä raportteja, jotka auttavat yrityksiä seuraamaan kaikkia myyntiin liittyviä tapahtumia helposti ja nopeasti samasta paikasta. Positiivisia Pipedrive kokemuksia on tullut paljon etenkin suomalaisilta.

Hinta

pipedrive-hinnat

Pipedriven hinnat alkavat 14,9€ – 99€ kuukaudessa. He tarjoavat myös 14 päivän ilmainen Professional-sopimuksen kokeilun. Sinun ei siis tarvitse sitoutua mihinkään, jos toteutat järjestelmän huonoksi. Lue tarkempi arvostelumme Pipedrivesta!


3. Keap

Paras CRM-järjestelmä markkinointiin.

Paras markkinointiin


Keap ei ole tyypillinen CRM-järjestelmä. Se on yhdistetty ominaisuusjoukko, mikä hämärtää myynnin ja markkinoinnin välistä rajaa, sillä alkuperäiset maksut, ajanvaraus ja sähköpostimarkkinointitoiminnot on rakennettu ydinkontaktien päälle.

Keap on kaiken kaikkiaan paras CRM-järjestelmä markkinointii.

Mihin sopii: Erityisesti markkinointiin
Hinta: 129$/kuukausi – 199$/kuukausi

Keap sinua auttaa tuottamaan liidejä ja myyntiä edistyneiden kampanjoiden avulla ja säästämään aikaa työnkulun automatisoinnin ja maksuintegroinnin avulla. Suoraviivainen käyttöliittymä ja runsaat tukivaihtoehdot tekevät Keapista erittäin helppokäyttöisen jopa aloitteleville CRM-käyttäjille.

Keapin avulla voit aloittaa heti ja hyötyä sähköpostikampanjoista ja automaattiista triggereistä ilman suurta oppimiskäyrää. Se sopii siis kaikille.

Keapin parhaat ominaisuudet

Voit lisätä yhteystietosi Keapiin manuaalisesti, CSV-tiedoston avulla, skannaamalla käyntikortteja mobiilisovelluksella tai tuottamalla liidejä verkkolomakkeista. Voit käyttää Keap-tageja, kuten “Nurture subscriber”, kontaktiluetteloiden segmentointiin ja järjestelyyn tai luoda omia.

Mailchimpin kaltaisella käyttöliittymällä Keap tarjoaa edistyneitä sähköpostikampanjoiden rakentamis-, lähetys- ja seurantatoimintoja.

Voit luoda rajattomasti malleja kaikkiin tarkoituksiin ja lähettää joukkosähköposteja ilman lisäkustannuksia sekä ilman yhteydenottorajoituksia. Asiakkaiden käyttäytyminen tallennetaan analytiikkaan, mukaan lukien avaamis- ja klikkausprosentit.

keap-ominaisuudet

Keap tuo järjestelmään myös maksutoiminnot, jotka eivät yleensä ole CRM-järjestelmissä.

Lite-versiossa ja paremmissa voit seurata laskujasi, lähettää yhden napsautuksen tarjouksia asiakkaille ja vastaanottaa kertamaksuja suoraan pankkitilillesi. Prossa ja Maxissa voit lisäksi määrittää toistuvia maksuja ja luoda kassalomakkeita verkkokauppasivustollesi.

Keap-CRM-järjestelmä

Lopuksi, automaatio on houkutteleva Keap-ominaisuus: triggerit voidaan asettaa muun muassa kontaktitunnisteiden, sähköpostin sitoutumisen ja prosessivaiheiden perusteella, jolloin voit vähentää tiimisi manuaalista työtä.

Voit esimerkiksi automatisoida tervetuloviestin, kun joku liittyy vaikka yrityksesi asiakkaaksi tai ostaa jonkin palvelun teiltä.

Hinta

Keap on loppujen lopuksi melko edullinen CRM-järjestelmä verrattuna muihin sen kaltaisiin. Keap tarjoaa lisäksi ilmaisen kokeilujakson, jossa voit kokeilla heidän ohjelmaansa rauhassa. Tämän jälkeen voit valita joko pro tai max version heiltä. Pro on 129 dollaria kuukaudessa ja Max on 199 dollaria kuukaudessa.


4. HubSpot

Paras CRM-järjestelmä markkinointi työkaluilla


HubSpot CRM sopii erinomaisesti niille yrityksille, jotka haluavat viedä markkinoinnin ja myynnin uudelle tasolle.

Se tarjoaa runsaasti ominaisuuksia ja antaa sinun seurata suorituskykyäsi selkeästi. HubSpot on meidän kokemuksiemme mukaan Premium-vaihtoehto.

Mihin sopii: Myynnin kehittämiseen
Hinta: 45$/kuukausi – 3200$/kuukausi

HubSpot CRM-järjestelmä on monipuolinen markkinointipaketti, jonka CRM-ohjelmisto on loistava yrityksille.

HubSpotin CRM sopii erinomaisesti myynnin ammattilaisille loistavien ominaisuuksiensa ja aikaa säästävien työkalujensa ansiosta. Se on myös vahva vaihtoehto markkinointitiimeille, joilla on mahdollisuus kerätä, seurata ja kasvattaa uusia liidejä bisneksessään.

He tarjoavat ohjelmistostaan 100 % ilmaisen version, jolla on mahdollisuus päivittää ja saada pääsy koko markkinointityökaluvalikoimaansa. Suosittelemme tätä päivitystä, jotta saat kaiken irti heidän palveluistaan.

Parhaat ominaisuudet

hubspot-ominaisuudet
  • Sähköposti ja liidit – Voit lähettää ilmaisia, henkilökohtaisia sähköposteja ja seurata niiden menestystä sisäänrakennettujen analytiikkaraporttien avulla.
  • Yhteystietojen organisaation ja hallinta – Voit yhdistää sähköpostisi CRM:ään ja pitää sähköpostejasi sekä yhteystietojasi yhdessä paikassa.
  • Yli 300 integraatiota – Yhdistä helposti olemassa olevat ohjelmasi.
  • Live-chat ja pikachat-ominaisuudet – Auta asiakkaita chatin avulla, tuottavuustyökaluilla ja pikachat-ominaisuuksilla.
  • Sales Pipeline Data – Seuraa myyntien saamista ja niiden etenemistä selkeillä visuaalisilla grafiikoilla.

Hinta HubSpotilla

HubSpot-hinta

HubSpot CRM:llä on ilmainen versio, joka tarjoaa paljon ominaisuuksia aluksi. Voit sitten päivittää johonkin heidän maksulliseen versioon, kun se on tarpeellista.

  • Aloittelija (41€/kk). Kaikki ilmaisen version ominaisuudet sekä lisälomakkeet, jopa 50 sähköpostilistan segmentointia, 1 000 dollaria mainosten hallintaan, 10 raportoinnin hallintapaneelia ja rajoitetut chatti botit.
  • Ammattilainen (740€/kk). Kaikki ilmaisen ja aloittelijaversion ominaisuudet, plus 2 000 sähköpostilistan segmentointia, 10 000 dollaria mainosten hallintaa, 25 raportoinnin hallintapaneelia ja täydet chatbot-ominaisuudet. Tämä suunnitelma avaa myös lisäominaisuuksia, kuten puhelintuen, sisältöstrategiat, SSL-varmenteen ja blogin.
  • Yritys (2 944€ dollaria kuukaudessa). Kaikki yllä kuvatut ominaisuudet sekä käyttäjäroolit, tapahtumapohjainen segmentointi, ennakoivat liidit, API-kutsut, monikosketustulojen attribuutio, webhookit ja paljon muuta.

5. Pipeline

Pipeline on helppo käyttöinen, pilvipalvelussa oleva, all-in-one CRM-ohjelmisto, joka on ihanteellinen pienille ja keskisuurille yrityksille.

Pienille ja keskisuurille yrityksille


Pipeline on hyvä CRM-järjestelmä erityisesti pienille yritykselle, jotka haluavat lisätä myyntiänsä ja saada parempia tuloksia. Pipelinessa on erinomaisia ominaisuuksia, jotka keskittyvät myyntiin ja työntekijöiden kehittämiseen ja motivoimiseen.

Pipelinessa on myös toimiva asiakaspalvelu. Se tarjoaa paljon ominaisuuksia huomattavan edulliseen hintaan.

Mihin sopii: Pienille ja keskikokoisille yrityksille
Hinta: 25$/kuukausi – 49$/kuukausi

Pipeline on suosituin CRM pienille ja keskisuurille yrityksille. Se antaa myyntitiimeille mahdollisuuden rakentaa loistavia asiakassuhteita eri henkilöiden tai yritysten kanssa. Pipeline CRM on rakennettu helppokäyttöisen ja muokattavan käyttökokemuksen, myyntiin keskittyvien ominaisuuksien ja johtavan asiakastuen ympärille.

Nykyään yli 18 000 käyttäjää 60 maassa käyttää Pipelinea saadakseen tehokkuutta myyntiprosessiinsa, nopeuttaakseen prosesseja ja tehdäkseen uusia sopimuksia asiakkaiden kanssa.

Rekisteröidy 14 päivän ilmaiseen kokeiluun ja kokeile onko Pipeline oikea CRM-järjestelmä sinun tarpeisiin.

Pipeline ominaisuudet

pipeline-ominaisuudet
  • Sales Pipeline Management. Voit visualisoida, optimoida ja ymmärtää myyntisuppilosi parhaan tehokkuuden saavuttamiseksi.
  • Liidien hallinta. Tunnista, seuraa ja luo liidejä, jotka todennäköisimmin muunnetaan myynnissä
  • Yhteystietojen hallinta. Auttaa luomaan uusia suhteita mahdollisten liidien kanssa ja seuraamaan olemassa olevia asiakkaita.
  • Myyntitiimin hallinta. Asettaa mielekkäitä tavoitteita ja luo tiimin toiminnan seurantaa. Lisäksi se auttaa sinua eliminoimaan irtisanomiset, viiveet ja sekaannukset järjestämällä tiimitietoa ja tarjoamalla puitteet yhteistyölle.

Hinta

Maksulliset versiot alkavat 25 dollarista 49 dollariin. Pipeline on siis erittäin edullinen CRM-järjestelmä. He tarjoavat myös 14 päivän ilmaisen kokeilu jakson. Voit siis kokeilla heidän ohjelmaansa ennen kuin päätät valita sen.

pipeline-hinnat

Mistä pidimme

  • 14 päivän ilmainen kokeilujakso.
  • Rajoittamaton tiedostojen tallennustila.
  • Helppo tuonti/vienti tiedot (Excel tai muu CRM). Pystyy siis helposti siirtämään tiedot muista palveluista heidän palveluunsa.
  • Koska se on pilvipalvelu, se on edullinen ja helppo asentaa.
  • Suuri muokattavuus ja skaalautuvuus.
  • Yhteensopiva matkapuhelimien kanssa (Android ja iOS).
  • Sisäänrakennettu sähköpostin analytiikkaohjelma, jonka avulla voit seurata avaamisprosentteja, klikkausprosentteja ja latauksia.
  • Laajat kolmannen osapuolen integraatiot (Mailchimp, Outlook, Excel, Zapier ja paljon muuta).
  • Kattava data-analytiikka ja kampanjanhallinta kehittämisen tueksi
  • Laaja asiakastuki sähköpostitse, puhelimitse ja live-tuella.

Miten valita paras CRM-järjestelmä?

Tässä on meidän mielestä 7 tärkeintä asiaa, jotka on otettava huomioon valittaessa verkkopohjaista CRM-järjestelmää pienelle- tai suurelle yritykselle:

1. Myynnin ja liidien hallinta

CRM:n pitäisi tuottaa ilmoituksia saapuvasta markkinoinnista, myyntipuheluista, sähköpostiin kirjautumisesta ja muusta. Etsi valmiita tehtäviä, jotta voit seurata liidejä lyhyemmässä ajassa. CRM:n tulee seurata liidejäsi läpi koko myynnin.

2. Markkinointi

Sisäänrakennetut markkinointityökalut, kuten automaattiset sähköpostit, tietokannat ja sosiaalisen median integraatiot, voivat auttaa markkinoinnin ja myynnin kasvattamisessa.

3. Integraatiot

CRM-järjestelmät integroituvat muihin tärkeisiin liiketoimintaohjelmistoihin, kuten sähköpostimarkkinointityökaluihin, mainosalustoihin, tietojen visualisointityökaluihin ja muihin.

4. Analyysi ja raportointi

Useimmissa CRM-alustoissa on sisäänrakennetut raportointiominaisuudet ja valmiiksi suunnitellut raportit. Tarkista reaaliaikaiset ja dynaamiset raportointiominaisuudet.

5. Projektinhallinnan työnkulut

Projektien hallintataulujen ja hyväksyntäluetteloiden pitäisi auttaa myyntitiimejäsi hallitsemaan ja suorittamaan tehtäviä tehokkaasti. Projektinhallinta on muutenkin erittäin hyvä tapa tehostaa yrityksen toimintaa.

6. Turvallisuus

Tiedostojen tallennus ja alustan turvallisuus ovat ensiarvoisen tärkeitä valittaessa CRM-järjestelmää. Koska CRM sisältää niin paljon tärkeitä tietoja yrityksestäsi, varmista, että alustasi suojaus on huippuluokkaa.

7. Käyttökokemus on avainasemassa

Kuinka helppokäyttöinen CRM:si on? Älä unohda käyttöliittymää ja varmista, että tiimisi on mukava työskennellä tämän työkalun kanssa pitkällä aikavälillä. Lyhyt oppimiskäyrä on myös plussaa.

Kirjoittaja
Website | Kirjoitukset

Olen verkkoliiketoiminnasta kiinnostunut "nörtti", joka kokeilee kaikkia uusia liiketoimintamalleja netissä. Tämän innoittamana perustin tämän blogin, johon luon vertailuja eri ohjelmista ja oppaita toiminnan aloittamiseen.

Samankaltaiset artikkelit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *